Cele mai valoroase branduri din lume. Unde se află Tesla, Apple și Google

Cele mai valoroase branduri din lume. Unde se află Tesla, Apple și Google

Amazon și-a menținut poziția de cel mai valoros brand din lume în clasamentul Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2021, urmat de Apple și Google. Tesla este marca cu cea mai rapidă creștere și a devenit cea mai valoroasă marcă de mașini.

Cele mai valoroase branduri din lume au ajuns la un total de 7,1 trilioane dolari, echivalent cu PIB-ul combinat al Franței și Germaniei. Creșterea, de 42%, este de patru ori mai mare decât creșterea procentuală medie anuală înregistrată în studiu în ultimii 15 de ani. Principalii factori ce au determinat această evoluție sunt încrederea dată de disponibilitatea vaccinurilor, pachetele de stimulare economică ale guvernelor și îmbunătățirea perspectivelor pentru PIB-uri. Mărcile din SUA reprezintă 56 dintre cele 100 de mărci din clasament, Amazon și Apple fiind în frunte – fiecare în valoare acum de peste ½ de trilion de dolari americani.

Amazon și-a menținut poziția de cel mai valoros brand din lume, crescând cu 64% și ajungând la 684 miliarde USD (echivalentul PIB-ului Poloniei). Intrat pentru prima dată în clasamentul BrandZ în 2006, brandul Amazon a crescut cu aproape 268 miliarde de dolari în valoare anul acesta și a devenit primul brand de jumătate de trilion de dolari, alături de Apple, evaluat la 612 miliarde de dolari .

Tesla este marca cu cea mai rapidă creștere și a devenit cea mai valoroasă marcă de mașini, crescându-și valoarea cu 275% față de anul trecut, până la 42,6 miliarde de dolari.

Brandurile care au crescut de mai mult de două ori

Cinci brand-uri și-au mărit valoarea de mai mult de două ori: Pinduoduo, Meituan, Moutai și TikTok din China și Tesla din SUA.

Creșterea generală a fost alimentată de 69 mărci, a căror valoare s-a mărit cu cel puțin 5% față de 2020, dar și de 13 nou intrați în clasament, printre care Zoom, Nvidia și AMD și Spotify

 

Tehnologia domină clasamentul Kantar BrandZ, șapte dintre primele zece branduri din vârful ierarhiei provenind din sectorul tehnologic. Tehnologia a permis și brandurilor non-tech să obțină o creștere semnificativă, de exemplu Gucci – care a folosit puterea TikTok în timpul pandemiei și Domino’s – care a folosit intens serviciile on-line de livrare. Primele 10 brand-uri au astăzi o valoare de $ 3.3 trilioane, comparativ cu 800 de miliarde $ în 2011.

Mărcile din SUA au crescut cel mai rapid în 2021, valoarea lor de brand având o creștere medie de 46% față de anul trecut, ceea ce face ca valoarea lor cumulată să reprezinte 74% din valoarea totală a Top 100, în ciuda faptului că PIB-ul SUA reprezintă doar 24% din valoarea PIB – ul mondial.

China și-a consolidat poziția superioară față de Europa. Brandurile chineze au crescut de la 11% din valoarea Top 100 în anul 2011 până la 14% astăzi. Spre deosebire de ele, mărcile europene reprezintă acum 8% din valoarea primelor 100 mărci din clasament, față de 20% cât reprezentau în 2011 .

Top 10 este completat de Microsoft, Tencent, Facebook; Alibaba, Visa, McDonald’s și MasterCard

 

„2020-21 a fost un an record pentru creșterea valorii brandurilor, iar în ciuda faptului că multe branduri au avut un an dificil, studiul nostru a dovedit din nou că mărcile puternice generează dividende superioare pentru acționari, sunt mai rezistente și își revin mai rapid din perioadele complicate“, precizează Nathalie Burdet, CMO Kantar, potrivit Mediafax.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *