Grupul aerian Lufthansa renunţă la formula de adresare “Doamnelor şi domnilor”
Lufthansa, cel mai mare grup de companii aeriene din Europa, a optat pentru o adresare neutră, care nu implică referirea la gen şi a decis să renunţe la tradiţionala formulă “Doamnelor şi domnilor”, relatează AFP, conform Agerpres.
“Echipajele sunt obligate să aleagă un discurs care să se adreseze tuturor pasagerilor”, a declarat pentru APF un purtător de cuvânt al grupului, confirmând astfel o informaţie publicată de ziarul Bild.
Formula clasică ar putea fi înlocuită cu ″Dragi pasageri” sau pur şi simplu cu “Bună ziua”, a precizat aceeaşi sursă, justificând decizia prin “dezbaterile care au loc în prezent în societate şi printr-o recunoaştere, pe bună dreptate, a tuturor”.
“Este un proces care va lua ceva timp”, a adăugat purtătorul de cuvânt, potrivit căruia această decizie este valabilă pentru toate companiile grupului, din care mai fac parte Austrian Airlines, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines.
Noua directivă nu se aplică doar în adresările faţă de pasagerii, ci şi faţă de toate categoriile profesionale ale grupului.